Фестиваль мультфільмів з Москви перебрався до Києва

Пластиліновий мульт­фільм Сергія Мельниченка ”Дівчинка з риб’ячим хвостом” представить Україну в основному конкурсі фестивалю ”Ліно­леум”

$1 тис. отримає переможець національного конкурсу Міжнародного фестивалю анімації «Лінолеум». Він відбудеться в Києві з 3 по 6 вересня. На конкурс надіслали 120 анімаційних фільмів з усього світу. Серед них є вісім робіт з України. Для основного конкурсу журі відібрало 11. Переможець отримає $4 тис.

— В основний конкурс увійшов фільм «Дівчинка з риб’ячим хвостом» киянина Сергія Мельниченка. Затягнута картина, з дивною ­драматургією. В середині фільм стає нудним, але Сергій — шикарний художник, — говорить мультиплікатор 83-річний Давид Черкаський, голова журі.

— Мультиплікація — це вершина мистецтва, бо вона рукотворна, — продовжує. — Із задоволенням ходив на сеанси торішнього «­Лінолеуму». Радів переповненим залам. Якоїсь революції в техніці анімації не побачив, але було багато цікавих робіт. Залишаюся прихильником мальованих фільмів. Бо це ж диво — взяти олівець і створити новий світ. Тому, наприклад, не люблю голлівудські комп’ютерні мульт­фільми. Це страшно, коли урод-Шрек на екрані ще й рухається, як людина. Не сподобався мені і наш багатостраждальний «Бабай», починаючи з того, як намальовані персонажі. Хоча вже подвиг, що цю картину змогли закінчити. Української анімації майже нема, як і грошей та студій. В Україні всі мультиплікатори вчилися у Євгена Сивоконя. Часто приймаю іспити в інституті у його студентів. Хлопці ж талановиті, ідей безліч. Часто кажуть, що мистецтво має служити. Ну або високим ідеалам змінити людей на краще, або тому, хто замовляє музику. В Росії хто служить, той і має гроші. А от Гаррі Бардін як художник хотів поліпшити наш світ, тому опинився біля розбитого корита. Анімація має бути різною. Мусить розважати, надихати, змушувати замислитися, не стояти осторонь проблем довкола.

Сеанси 10-го «Лінолеуму» відбуватимуться у галереї «Арт-причал». До Києва фестиваль переїхав торік. Доти організовували у Москві.

— В Росії змінилося законодавство щодо роботи некомерційних фондів з-за кордону. Я став іноземним агентом на своїй Батьківщині, — розповідає 48-річний Михайло Царьов, засновник «Лінолеуму», російський бізнесмен, який працює в Німеччині.

— Впіймав себе на думці, що займаюся самоцензурою, відбираючи роботи для фестивалю, — додає. — Ніхто напряму нам нічого не забороняв. Але розумієш, що якісь національні провокації в анімаційних фільмах, сцени насилля можуть викликати безліч непотрібних перевірок і запитань у влади. Через таке відчуття задухи в Москві перестав отримувати задоволення від фестивалю. Закрив би його, але після Майдану друзі порадили перевезти «Лінолеум» до Києва. Мені здається, українцям цей фестиваль потрібніший зараз. Можемо показати, що країна не живе лише війною. Тут і з культурою все гаразд.

Вхід на покази, майстер-класи «Лінолеуму» буде безкоштовним. Окрім виступу цифрового художника-аніматора з Японії Мотомічі Накамура. Квиток на його програму «Анімація в музиці» — 200 грн.

Популярные статьи: